The sky'd be so big that it broke my soul

Regina Spektor – Oedipus (rubriken)

Det är svårt.
Det där med att plugga på helger.
Särskilt de helger då man vet att hela stan är ledig för att fira Valborg.
Det går liksom inge bra.

Jag har i alla fall plockat/städat/dammat här i stugan.
Älskade har diskat och hänger nu tvätt på tork.
Trots att jag vet att han har minst lika mycket (läs: mycket mer) än mig i skolan.

Han gav mig en liten present igår.
En fin presentpåse med ett urval tepåsar.
Han är så fin och alldeles underbar.

Annars står min första sats surdegsgrund (någonsin) och gottar till sig.
Ska bli intressant och se hur det blir.

Ikväll ska jag göra en annan sats bröd som ska jäsa över natten.
Sedan ska den bakas i ugnen i vår gjutjärnsgryta.
Även det ska bli intressant att se resultat ifrån.

Nehe, tillbaka till studerandet!

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0