Det där med motivation...

Det kan vara svårt.
Motivationen alltså.
Att få den att infinna sig.

Dess lika svåra kusin är diciplin.
Ibland har jag lite problem med båda två.

Det kan hjälpa att rita upp ett jättefint pluggschema.
Som man blir jätteglad av att titta på.
Att träna känns också härligt.
Man får mer energi över till att studera.

Det finns så mycket annat som kan locka bort en från motivationens och diciplinens snåriga stig har jag märkt.
Jag sitter vid en just nu...
Och värre blir det.
Bredvid datorn står en bok.
"500 Chokladfrestelser".
Känn på den liksom.

Till vänster om mig står bokhyllan med en hel hylla nya böcker som jag vill sluka.
Hålla i dom, bläddra lite och känna doften av de där härliga bladen fyllda med minst lika härliga bokstäver.
Tjuvkika på några sidor.
Liksom läsa en rad där och en annan på nästa sida.
Kanske sträckläsa ett par timmar innan dagen är slut.

I bokhyllan står även mina kursböcker.
Dom är faktiskt rätt fina att titta på och en del är fina att titta i också.

Jag låter dom ligga framme så får vi se vad som händer med resten av kvällen.



//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0