Öland here I come!

Jaha nu var det dags för Ölandsresa igen.
Borde jag inte tröttnat?
Nej då!

Jaghoppas bara att det är liite mer sol på öland, och kanske inte lika fuktigt.

Puss på er!

//

Sommarkväll

Riktigt härligt väder nu ikväll.
Jag och pappa har staplat ved för sista gången.
Nu är hon trött och ska duscha av mig tänkbara spindlar och sedan besöka sängen.

Imorgon blir det Öland antagligen.
Steka lite med moster sötkusin och mor.
Vi har alltid trevligt.

Och nu, än en gång bara för att hon är så härlig! :)




Pussgodnatt på er!

//


Så får det bli!

Sådär får det bli.
Nu hoppas jag att det inte krånglar någonstans.
Då blir jag liite sur ;)

Puss på er!

//



Hot

Det är varmt ute.
Mor och jag tog cyklarna till netto för att handla lite småsaker.
Jag ska nog baka chokladkladdmuffins, hur låter det? :)

Förresten, Har ni hört Regina Spektors nya album Far? Värt en lyssning anser jag.
Hon är härlig!



Puss på er i värmen!

//

Småler

Jag sitter här och småler.
Vet inte varför.
För mycket sol?

Jag är nog glad ända in i själen, det känns så.
Solsting definitivt.
Man kan väl inte bara vara glad sådär?
Fast det är ju bra.

Detta inlägget blev inte alls som jag tänkt mig.
Det skulle varit annorlunda.

Godnatt! :)

//

Blåst

Det blev inget skrivande igår.
Jag har fortfarande inte förlåtit med krånglet av ny design.
Blir så sur för det var fint, och tog massor av tid!

Idag blåser det.
Och det blåser mycket.
Kallt?
Lite.

Första körlektion idag.
Läskigt?
Lite.

Puss på er!

//


tråkigt!

Nu när jag hållt på halva dagen med bloggen visar det sig att det inte alls funkar för alla andra. Jag lovar, på min dator såg det jättefint ut!
Därför blir det just nu bara detta.
Får trixa mer imorgon för just nu har jag tappat lusten :P

ojojoj

Det är lite jobbigt det här med design.
Men nu när jag vill ha ny design får jag skylla mig själv!
Antagligen ser det fortfarande lite knepigt ut, men jag orkar inte sitta länre, och dessutom ka jag iväg och träna :)

Ni får ha det så bra :)

Puss på er!

//

Design

Som ni märker är det lite annorlunda nu.
Jag håller på me designen men den är definitivt inte klar
Min dator segade sönder igår och jag blev så trött på den att jag slutade mitt i sälva trixandet.
Men dag fortsätter jag, så håll ut! ;)

Puss på er!

//

Sol, bad och jordgubbar.

Idag blev det Haga Park.
Det blåste väldigt mycket och då är enbuskarna bra att gömma sig bakom ;)
Jag och kusin badade hela två gånger bland vågorna. Kallt men underbart!
Vi hittade hur röda jordgubbar som helst och dem var mumsmums

Nu sitter jag här och anstränger min kokta hjärna ;).
Pillar lite med designen och jag får nya idéer hela tiden!
Detta blir spännande ;P

Hoppas ni får en härlig sommarkväll i alla fall, med kanske en promenad eller bara mysa framför tv:n till Morden i Midsomer. Vad vet jag?

Puss på er!

//

Hej då så länge! :)

Nu dras det till Ölandet ännu en dag.
Underbara sol! :D


Trött och sliten men ändå glad. Körskoleböckerna åker med ner i korgen också.
Måste ju börja någon gång...

Puss på er!

//

Midsommarbilder! :)

Bilder säger mer än tusen ord kanske inte riktigt stämmer in på denna midsommarhelg, då jag hade otrligt trevligt, och väljer att inte bombadera min blogg med bilder ;) Därav försvinner många ögonblick :)


Ankomst till Hallehns stuga. Underbart mysigt! :)


"pappa" och "mamma" satt i framsätet när vi körde omking.


Busa lite (tjock tunga!)


"Ola Skinnarmo"


"Åh, ni fantastiska män som vet hur man angör en brygga..."


Sommar sommar sommar

Midsommarafton här då :)


Det var livat i ett tält.


Raggar-Rasmus och David


Fjortisar? ;)


Simon vid fin midsommarstång.




Öland Öland Öland

Denna avlånga ö, inte alls långt ifrån hålan Nybro.
Jag älskar Öland.
Var där från i onsdags tills igårkväll. Var där idag och det blir antagligen ännu ett besök imorgon.
Hade tänkt lägga upp lite mdsommarbilder, men dem kommer i ett annat inlägg :)


Sliten efter för lite (eller för mycket?) sömn och
massor av Öland och sol.

Godmorgon.

Emma är trött och sliten.
Hon kommer inte att slippa undan Öland.
Ska dit idag och bada med Söt-Becka!
Det blir trevligt och
inte alls ansträngande.
Vilket passar mig fint sådär dagen efter många dagar.
Jag har bestämt att inte lägga upp så fruktansvärt många bilder, men en del lär det bli.
Så håll ut, dem kommer.
Kanske t.o.m. i flera inlägg,
för att underlätta.
Det ni!


Puss på er söta människor!

//

Hemma igen!

Det blev en lång helg ska jag säga er!
Onsdag till Söndag.
Det är ett hårt liv jag lever ;)

Vi hade riktigt trevligt alla dagarna. Om det inte regnat hade det varit lite trevligare kanske, men vi har bra stämning i gruppen. :)

Det var en timme sedan jag kom hem, och jag är extremt trött nu. Så dags att nana! :)

Puss på er!

//

Linnea fixar biffen!

Hej Emmas läsare!
Det är Linnea (lisve) som skriver. Varför?
Jo, det är så att bloggar i allmänhet har strulat under dagen
och Emma hann därför inte skriva innan hon åkte till Öland i förmiddags.
Hon kommer vara borta ett par dagar nu, vet inte om hon bloggar lite på distans,
men annars är hon hemma igen framåt söndag-måndag.
& då har hon säkerligen massor av smaskigt att berätta!
Tills dess, håll ut, håll tätt och håll hälsan i helgen!

Glad Midsommar!!
♥         / L.

Städning - check!

Nu är mitt rum så gott som nystädat. Ska bara bädda sängen också :)
Mycket till solande blev det inte, för när jag väl stack ut näsan ur dörren gick den i m oln och kom inte tillbaka riktigt.
Synd!
Det fick bli en lässtud i hammocken under en filt istället. Mys!

Det är ganska kul att städa, i alla fall om man är som jag, som gör tio olika andra grejer samtidigt.

Jag letade mig in i mammas garderob, alltid roligt!




Söt,hög kjol som hade gulligt blommönster vid fickorna. Till detta hittade jag en inte lika gullig jacka.



Jättegullig lila klänning som ja tror att mor min sydde til sin student eller liknande.

Puss på er!

//

Yey!

Sen morgon idag också.
Sängen är som härligast nu runt tio-elva.
Varför är det så?

Jag känner av lite träningsvärk från gårdagen, mest axlarna.
Så det kanske blir en springtur ikväll (för man springer ju inte på armarna, eller?), vi får se om jag hinner. Måste handla till midsommar också och städa mitt rum.

Men nu ska jag bara ut och lapa sool! :) Wonderful.



Brillor- Indiska
Klänning- Lindex
Smile+tummen- Sol!!!

Puss på er!

//

Rapport!

Gympan gick förvånansvärt bra.
När vi kom hem stod ett lass ved och väntade.
Snäll som jag är hjälpte jag pappa att lasta av så att det gick lite fortare.
Nu är Emma trött och ska hoppa in i duschen.
Efter det ska hon pilla lite på en ny design till bloggen! :)


Bild från motorcykelresan igår. Vi var vid någon hamn och rastade...

Puss på er!

//

Jag hjärta Second hand

Jag och Linnea bestämde oss för att ägna en del av dagen i Nybro City.
Vi mötte upp Maja och vi skulle käka glass (det blev hamburgare istället).
Vi bestämde oss för att gå till Kupan. Och vi hittade lite krimskrams :)


Mumsa i sig hamburgare utan att själv bli uppäten av fåglarna.


Majas fynd :) (+ 10 st böcker 1kr/st  och 6 st LP skivor i ur annan affär.)


Mina små fynd. :) Partyglas 3 kr, Kopparskålar 10kr/st och mönster på en hög kjol 1 kr :)

Snart ska jag bege mig av och gympa.
Så gott det går d.v.s. Lär inte bli många armhävningar och för mig blir det ganska studsfritt.
Tråkigt men bättre än inget.

Puss på er!

//

Mörbultad!

25 mil är inte att leka med!
Halva arslet samt svanskotan domnade bort, och dessutom tryckte skinbyxorna på knäna vilket inte kändes så trevligt.
Men vi kom hem och i överlag var det supermysigt! Nu ikväll har det lagts tid på att planera inför midsommar som faktiskt är nästa fredag! Värst vad tiden flyger fram eller hur?
Nåja, jag är inte ett dugg orolig längre, midsommar kommer att gå bra :)

Godnatt på er söta människor där ute! (Osöta med för den delen..!)

//


Motorcykelresa

Snart ska jag och papi bege oss iväg på motorcykelresa. Det brukar vara runt 25 mil så jag kommer inte att vara hemma innan3-4 tiden.
Det ska bli kul och vara precis vad jag behöver :)
Så bilder från klassfesten som ägde rum i fredags får ni nog vänta lite på...

Puss på er!

//

When the rain starts to pour...

Är en rad från låten I'll be there for you (Friends-sången).
Vi ska sjunga den idag på skolavslutningen, och himlen har öppnat sig och det riktigt öser ner!
Det är inte okej vädret!

Dagen till ära bär jag ett par höga svarta shorts från Åhléns och en pösig tunika/linne från New yorker.
(Det dyker kanske upp en bild senare, men inte nu)

Jag säger äterigen grattis, denna gången till söta Jonna som tog sitt körkort (I onsdags hon också!) Grattis!

Puss på er och ha en bra dag om jag inte hör av mig igen :)

//

Stolt hönsmamma hälsar grattis

Igår var en bra dag för en hönsmamma som jag ;)

En vän tog studenten, Grattis Robin!
Och två andra vänner tog sina körkort, Grattis David och Hallehn!
Jag skulle inte kunna vara mer stolt och glad för er alla tre! :)

Puss på er!

//

Godnatt!

Det regnar ute.
Jag är trött.
En längre sammanfatning av dagen var tänkt men nu får det bli en kort i stället:

Lek på förmiddagen med femteklassare.
Sång övning på eftermiddan.
Ridning på kvällen.

Jag kunde nog inte gjort sammanfattningen längre nu när jag tänker efter!

Godnatt på er!

//

Snart skola

Sitter här nyduschad och bara myser lite innan jag måste tillbaka till verkligheten.
Idag får vi femteklassare på besök till skolan. Vi har ritat en jättefin racerbana dem ska "köra" på. Om jag känner oss rätt blir det nog vi som kör mer än dem...
Dem ska få titta lite på vårt program osv. Det är ju ganska bra med tanke på mitt och Zandras projektarbete. Om jag inte redan skrivit om det så gör jag det någon annan  gång ;)

Nehe det är väl en fördel att klä på sig lite kläder va?

Puss på er!

//

Ösregn

Himlen har äppnat sig och säger vad den tycker om att jag måste bege mig till skolan.
Det riktigt häller ner från skyn och det känns inte roligt alls.

Helgen sammanfattas av sport tro det eller ej.
Lördagen blev att spela tennis och titta på fotboll och igår blev det att titta på tennis och spela Jeopardy Junior (jag vann!)

Nu är det bara en vecka kvar i skolan.
En enda ynka vecka innan sommaren med stort S börjar.
Sommaren då jag inte ska göra något speciellt.

Puss på er!

//

Tennis och fotboll

Det är vad min dag kommer bestå av.
Tennisen är redan avklarad.
Förlust som väntat, men jag tycker ändå att det är väldigt
trevligt.

Kvällen spenderas hos en vän för att titta på fotboll som jag är fruktansvärt ointresserad av.
Men det skadar inte att v ara social.

Puss på er!

//

Studenten!

Nu sitter familjen här hemma och väntar på en student. :)
Kära Sandra har tagit studenten :D Jag hoppas vi får mat snart.
Är hungrig..

Ett stort grattis till ALLA studenter (och även födelsedagsbarnet Linda! Grattis!)

Puss på er!

//

Ölandsrapport

Jag är nu hemma från Öland.
Har varit det i flera timmar faktiskt, fast soffan och filten fick ett besök av lilla mig.
Jag var trött.
Fjärdedelsdöd som jag också utryckt mig.

Jag tog en del bilder.
Många jättekonstiga och en del bra antar jag.
Men det symboliserar vår klass rätt så bra! :)
Vi är lite knasiga.
Bilderna får dock vänta.
Bara så ni är beredda på det.
För imorgon är det dags fär Åkrahälls studenter att slippa skolan.
Min kära kusin är en av dem.

Puss på er!

//

Gratulationer och packning

Jag börjar dagens inlägg med att säga stort grattis till söta Hanna som nu är myndig.
Grattis!

Jag fortsätter dagens inlägg lite tråkigare.
För när blev packning roligt?
I och för sig är det inte tråkigt.
Bara det att jag är dåligt på det.
Riktigt dålig.

Öland imorgon.
Ska bli trevligt.
Och faktiskt lite intressant.
Även jobbigt.
Men det går jag inte in på, för då blir det så.
Jobbigt.

Ha en bra kväll - och en bra onsdag, så hörs vi på torsdag (om jag inte blivit uppäten av en fågel)

Puss på er!

//

Kväll

Ikväll har det bakats kaka.
Chokladkaka för att vara mer exakt.
Det är väldigt gott och den verkar bli väldigt kladdig.
Fast att smaka får vänta tills imorgon förstås.

Har ni hört om det försvunna planet?
Det är lite läskigt.
Att inte veta vad som har hänt.
Troligen störtat.
Läskigt är rätt ord.

Nåväl, något positivt med att inte ha råd att åka utomlands
måste ju finnas...

Det har varit en varm dag, och en sval kväll är välkomnad.

Puss på er!

//

Rapport från skolan

Nu sitter jag här i datasalen och ska jobba om växter.
Gömfröiga växter rättare sagt.
Men det är inte lika roligt som det låter.
Då det är ganska diffust.
Och oklart.
Klassen ska till Öland på onsdag.
Det ska regna och vi ska redovisa utomhus.
Vi hoppas på fint väder!

Puss på er!

//

RSS 2.0