Torsdag, kväll

God kväll!
 
Ligger i soffan och vi har precis tittat klart på Masterchef USA.
Roligt.
 
Annars har jag i dagarna som varit kollat på parasiter, skrapat lite på hönstarmar, tittar på löss och loppor, ja ni fattar.
Roligt på sitt sätt.
 
På lördag fyller min älskade sambo år och detta skall firas må ni tro!
Man fyller ju bara 23 en gång.
 
Planer har jag.
Massor och av alla dess slag.
Vi får se hur det blir med det! :)

Sov gott!

//
 
 

"Sovmorgon"

Idag börjar jag inte förrän 13.00 vilket känns skönt.
Då är det labb som gäller där vi ska öva på tekniker som påvisar maskägg i träck.
Mysigt, I know!
 
Just nu tar jag det lite lugnt i soffan. har läst på lite inför själva labben.
Ikväll blir det antagligen ännu mer pluggande.
Tenta är inte förrän i November men för det kan man inte ligga på latsidan nu!
För första gången ska vi ha en tentaperiod, vilket innebär 3 tentor inom loppet av ungefär en vecka.
Det blir nog tufft tror jag, men det borde gå vägen!
 
Det vi läser just nu är Allmän sjukdomslära. Vi har börjat med parasitologi, vilket betyder maskar, larver och annat otrevligt som gärna kryper in i våra och djurens kroppar.
 
 
Imorgon är det Amöbagasque vilket är första sittningen för våra små amöbor (första årskursen).
De blir bjudna på denna festlighet medan vi andra fått köpa biljetter. Jag ser mycket fram emot detta då det förra året var roligt, men jag tror att i år, då man verkligen lärt känna sin klass, kommer blir roligare!
 
Nu ska jag vidare medmin dag, vi hörs sen!
 
//
 

Förändringar del 2


Återvinning är ju bra det där. Så därför räddades denna gamla keyboard från att slängas. Den behövde endast lite uppiff och en klok, allvetande far..!
 
 
Vårt arbetsrum/hobbyrum börjar verkligen ta form. Dessa hyllor införskaffades på IKEA och är redan halvfulla med skönlitteratur och hobbysaker. Känns så härligt att få ägna sig en alldeles egen hörna med endast våra intressen!
 
 
//
 
 
 
 
 

Förändringar del 1

Nu när vi kom upp hit hade jag och sambon kommit fram till att vi ville göra vår lilla stuga mer hemma för oss.
Sagt och gjort!
Detaljer men även lite större grejer!
 
Tänkte börja med en av mina fina födelsedagspresenter som har fått en given plats på skrivbordet!
 

Den fina lådan jag fick av kusinfamiljen har jag pimpat med mitt första decoupageprojekt/test.
 
 

I lådan döljer sig diverse målarsaker och pysselsaker!
 
Har verkligen fått mersmak för det där med decoupage så lär bli fler och större projekt i framtiden!
 
//
 
 
 

Första dagen som senioramöba (tredje terminen)

Nu drar skolan igång igen, och det med besked.
Idag påbörjades parasitologikursen.
Detta innebär ett par veckor med maskar, inseker och annat mysigt!
 
Annars är jag precis hemkommen från en mysig faddermiddag där jag för första gången träffat mitt lilla fadderbarn. Skickade med stackarn den tjocka tentapärmen med gamla tentor redan ikväll!
 
Annars är det ju rätt så tyst på den här fronten.
Jag har så mycket jag vill skriva och jag tänker väldigt mycket på vad jag vill skriva här på bloggen, det blir liksom bara inte av!
Får försöka bättra mig, det händer ju ändå lite i mitt liv för dom som är intresserade.
 
Nu ska jag vara gammal och tråkig och gå och lägga mig. Det är ju trots allt en dag imorgon också!
 
//

RSS 2.0