Skolrapport!

Sitter i skolan och har lång håltimme typ.
Ska nog jobba lite med projekltarbetet så vi kommer någon vart!
Fast man kanske skulle plugga matte eller fysik istället?

Aja vi får se vad det blir helt enkelt ;)

Puss på er!

//


Trötthet och matte = falskt!

Usch vad matte kan vara tungt ibland!
Det räcker med ett tal för att knäcka mig när jag är trött :P

Hade en rolig dröm inatt.
Den innehöll inbrott, vatten och en shetlandsponny. Intressant va? ;)

Dagen har för övrigt varit bra!
Pappa har namnsdag (vilket vi inte firar...), möte i skolan gick bra osv.

Jag ska somna tidigt idag, bara så ni vet!
Först ett avsnitt True Blood faktiskt!

//


Mysteriet på Vänsterkroken

Dagens fråga:
Hur fan orkar jag gå upp på morgonen?

Trött och omotiverad sitter jag här i alla fall.
Tvingade mig själv att dricka ett glas cola till fruksot.. Uh!
Jag hade i alla fall en rolig dröm!

Puss på er!

//


Idol och massa annat skit!

Sitter i soffan uppe.
Halvglor lite på Idol och så!

Jag är sjukt trött idag ska ni veta! Blev att vara uppe liiite för länge inatt kanske. Men dumt att klaga, det var ju nästan självförvållat ;)

Somnade nästan på cykeln, fast jag hade mina nya fina figervantar. Inte hjälpte det mot tröttheten, men det kändes bra ;)

Och förresten, hejja Jon eller vad säger ni?

Puss på er!

//


Fy fan alltså!

Jag är riktigt usel ibland!
Här har man bestämt att man ska plugga hela dagen, och så rinner all ork av en på två sekunder!
Blir så trött på mig själv ibland...
Vart fan är min penna??

//


Kärlek typ!


Vet inte om jag visat dessa skor här innan, men jag måste erkänna att jag är lite kär!

Åter till plugget!

Puss på er!

//


Relax!

Har precis stigit upp ur ett ljuvligt bad!
Hällde i lite olivolja, och som jag sagt innan, det gör susen!
Testade också att göra en mild scrubb med olja, mjölk, socker och honung. Jag har i alla fall aldrig haft lenare hud! ;)

Tanken med badet var att jag skulle bli mer taggad att börja plugga, men nu är jag bara trött och seg.
Mina stela muskler må vara uppvärmda och mjuka, men hjärnan är lika mosig den...

Ha en underbar söndag!

//


Kväll, eller tidig morgon?

Hej sötisar! :)

Är nyss hemkommen från Davids Chateau.
Film och lite sånt!
Köpt vantar!

Nu är det musik och sällskapande vid msn som gäller.
Borde vara sömn, men alla prioriterar vi olika!

Puss på er!

//


Godmorgon! :)

Hade ju trevligt igår.
Härligt att få komma bort lite sådär!

Nu har jag suttit och borstat tänderna i säkert 20 minuter. Orkar inte lyfta på röven...

//


Woho!

Precis kommit hem från Kalmar.
Blev tillslut en helt okej kväll! :)
Var lite seg i början dock...

Nu är jag trött.
Funderar på att titta på någon film eller något.
Vore trevligt ändå!

Puss på er!

//


Hmm.

Verkar inte som det fungerar att mobilblogga... Har nog inte riktigt listat ut finessen antar jag ;)
Har i alla fall bakat cupcakes idag! Lägger nog in en bild senare (om inte mms:et dyker upp...).
Dem är rosa och fina ska ni veta!

Har även haft körlektion idag.
Det gick väl helt okej antar jag. :)

Kanske en runda till Kalmar ikväll.
Har inte riktigt bestämt mig!

Puss på er!

//


Idol, nachos och fina handfat.

Jag sitter här igen.
Soffan framför tv:n.
Idol är på och på bordet står nachos och salsa. Mums!
Dagen har varit helt okej. Skola och sådär. Kort skoldag till och med. Lyxigt! :)

(Rubriken finns ingen förklaring på, bara så ni vet ;P)

Puss på er!

//


Feeling good!

Den ljusa morgonen förvandlades till en regn-dag. Vem hade anat detta?
Jag och katten har haft en sova/mysa/slappar-förmiddag innan han dissade mig och valde utelivet istället.
Så jag valde att plugga.
Kemi och sånt roligt.

Mina revben har ömmat hela dagen, så ni som hatar mig kan ju unna er i att jag har lidit vid varje andetag! :)

Sitter just nu med gitarren. Läxa tills imorgon (ja, jag räknar stenhårt med att jag ska till skolan!).

Puss på er!

//


Ljus morgon

Fin morgon. Lite kyligt och  bra.
Har träningsvärk i magen.
Fattar ni vilken tvätbräda till mage jag kommer ha sen när jag hostat färdigt? :P
Jag hoppas att jag hostat färdigt snart...

Puss på er och ha en underbar dag!

//


Feel good såhär på kvällen.



Särkilt 2.13 in i låten.
Kärlek!

Pussgodnatt på er!

//


Hej!

Hemma idag från skolan.
Ingen bra "vana" det här.
Har inte sovit mycket i natt, och hostar fortfarande som en...gnu.

Ska plugga lite nu hade jag tänkt.
Och klä på mig lite kläder.

Puss på er!


//


Emma v.s. Förkylning

0-1

Godnatt!

//


Rubrik

Vilken härlig kväll det varit hörrni. Underbart väder och underbar himmel!
Hade tänkt ta en liten promenad, kanske den hade lindrat hostan, kanske inte.
Det får vi i alla fall aldrig reda på!
Valde att sätta mig och spela gitarr istället. Något jag tyvärr aldrig hinner annars.
Här är det som spelas:

Sheryl Crow – Sweet Child O' Mine - Rick Rubin New Mix

Puss på er!

//


matte matte matte

Älskade matte.
Älskade integraler.
Far åt helvete!

Puss på er!

//


H&M - feber



   


Allt från H&M. Vill ha!

//




Godmorgon solstrålar!

Söndag idag då.
Sista dagen på denna helgen.
Med andra ord, massor att göra!

Puss på er!

//


Dagens läxa

Ha inte för mycket saker på golvet.
Och särkilt inte dina hörlurar =P.

//


Jag säger godnatt gott folk!

Har precis kollat på Royal Pains. Någon som sett det?
Enligt mig en helt okej serie. :)

Nu ska lilla Emma sova, och det ska bli otroligt skönt!
Är helt slut i skallena v någon anledning. För inte har jag pluggat något idag inte!
Det får bli imorgon. Som alltid.

Puss på er!

//


Plommonpaj


Mmm så gott! :)

//


Lördag åh underbara lördag..

Har sovit lite sämre än planerat. Är lite dissy och sådär.
Farmor fyller år! Grattis säger jag till henne (även om hon inte läser detta).
Kalas för henne senare idag, vilket jag avstår. Vill inte ge henne förkylning i present. Känns lite på gränsen till elakt faktiskt.

Vad ska jag göra idag då?
Plugga ligger högt på att-göra-listan men lågt på vill-göra-listan. Hur kombinerar man det?


Jackie DeShannon – Put A Little Love In Your Heart


Puss på er!

//



Dirty Dancing

Hemmakväll med massor av godis, cheez ballz (the cheeziest ballz around...) och Oleum Basileum.
Tittar på Dirty Dancing också. Tydligen en såndär måste-se-film för tjejer. Har faktiskt inte sett den innan. Nu har jag ju chansen!
Trevlig fredagkväll i alla fall :)
Undrar vad dem i St:Sigfrid gör nu?










Puss på er!


//


Oj oj oj

Sjukt var det här!
Snuvigt.
Och hostigt.
Blir nog ingen insparksfest för min det, vilket är tråkigt!

Men vad gör man inte för att bli frisk?

Puss på er!

//


Uppdatering från skolan!

Gjort lite projektarbete och dylikt.
Haft samhällskunskap och väntar på en hel eftermiddag med Svenska.
Inte en såndär jättespännande dag med andra ord...

Skulle till körskolan nu i eftermiddag, men känner av halsen och är täppt i näsan. Blir nog hem och lägga sig under en filt istället! :)

Imorgon är det insparksfest för Nv/Te! Ska förhoppnignsvis bli roligt :D

Puss på er!

//





Fotografering

Skolfotografering idag.
Känns lite sådär. Vad ska jag ha på mig? Hur ska håret se ut osv...
Nojjigt, men det är ju ändå skolfoto! Önskar att jag kunde göra som igår, när skoltidningen fotograferades.

Aja, det går som det gör!
Vad ska ni göra idag? :)

Puss på er!

//


Superstars

Någon som såg det?
Jag missade det. Idol ni vet, men nu sitter vi i soffan och tittar.
Jag måste säga att Ara är nog lite en av mina idoler. Han var så mysig i Mästarnas mästare! :D

Dags att sova snart tror jag. Detvar en tuff kväll igår ;)

Puss på er!

//


Vakna, skola, träna

Idag var det svårt att gå upp ur sängen mina vänner!
Inte mycket sömn här inte ;)
Men vi hade väldigt roligt igårkväll. Det har vi ju alltid.
Massa mat, och kladdkaka och skratt! Mycket skratt! Jag får nog ta och lägga upp bilder senare.

Ikväll ska jag träna step med Hanna! :) Blir roligt hoppas jag.

Puss på er!

//


Tjejkväll in the forrest

Är hemma hos Maja.
Blev spontankväll.
Umgås, lite grillat och lite cider. Mycket mysigt i alla fall! :)

Hörs imorgon!

//


Tung morgon

Det var tufft att gå upp idag.
Sängen var varm och mjuk.
Ute är det grått och kallt.
Och skolan lockar inte så mycket just nu...

The Living End – Monday

Puss på er!

//



Plugga, träna, sola :)

Har faktiskt gjort lite nytta idag.
Sitter fortfarande i ett rum man måste vada in i (och som man kan skriva roliga meddelanden på de fria ytorna), men jag har kommit ifatt med matten.

Och sedan har jag tränat, första gången sen sista augusti. UNDERBART var ordet :)
Hanna och jag ägde gymmet känner jag ;)
Vi passade på att sola också, men usch jag får panik.
Skulle ligga i 15minuter. Efter halva tiden låg jag och väntade på att det skulle stängas av.

Nu vet jag inte om jag ska försöka plugga lite till och sen är det sängensom gäller!

Puss på er!

//


She Will Be Loved

Maroon 5

She Will Be Loved

Kräftskivan var mycket trevlig och rolig.
Tack Amsan med familj! :)

Emma är trött.
Hon ska sova.


Puss på er!

//


Seegt

Jag orkar inte försöka plugga längre. Usch säger jag bara!
Funderar istället på att titta på Fantomen på Operan på vår fina tv. Låter det bra tycker ni?

Puss på er!

//


Lördag :)

Dagen är planerad så att jag ska plugga plugga plugga och ikväll bär det av till Amy för Kräftskva! :D Ska bli superroligt :)

Snacka om att jag var trött igår. Gick och la mig runt 11 och somnade som en klubbad säl.

Aja, dags att ta tag i mitt skolliv.

Puss på er!

//


Inköp och plugg!


Här har ni mitt liv ;)


Lite nya ögonskuggor. Kass bild så ni ser kanske inte färgerna så bra ;)


Vad ska jag börja med tycker ni?
Biologin, körskolan, kemin, fysiken, matten, sångläxan, gitarrläxan eller svenskan?

Puss på er!

//


Sceniskt musikprojekt, med mera

Det kommer att bli riktigt roligt med sceniskt musikprojekt!
Vi var ett härligt gäng som spånade ideér och målade a lá dagis.

Och på tal om projekt, så har nu bloggen för mitt och Zandras
projektarbete kommit upp. Ta er gärna en titt så får ni se vad vi håller på med!

Nu har jag precis varit och köpt en kalender. Mitt liv är som ett getingbo just nu. Snurrigt värre!
Mamma och jag passade på att köra lite till Kalmar och vända typ :P Gick bra faktiskt!


Puss på er!

//


Friday!

Tycker inte ni att veckorna bara flyger fram!?
Måndag-Fredag-Måndag-Fredag typ :P
Jag klagar ju inte precis, men man blir så snopen när det helt plötsligt är helg igen!

Idag ska Zandra och jag skapa vår projektblogg. Ska bli roligt som tusan att sätta igång nu, är så pepp!
Jag avslutar skolveckan med Sceniskt musikprojekt och det ska bli spännande å se vad det är för något.
Och sedan måste jag bara ha en kalender. Jag är så virrig så det finns inte.

Puss på er!

//


Toodiloo

Låååång dag idag!
Skola till 4 ("Svenskaeftermidag", 3 timar), och efter det lite Teorilektion.
Är lite körd i huvudet. Trött och sådär ni vet...
Ska nog faktiskt gå och lägga mig nu.

Puss på er!

//


Hej hopp!

Blev fotbollskväll hos sötAmy med massa sötkompisar (Eller döt, Rasmus?).
Fick även hem och hälsa på Rasmus riktigt söt kissekatt. :)

Vi tittade även på IDOL där otroligt duktiga Antonia gick vidare! Grattis! :D



David och Rasmus (Lite känslig för blixten kanske?)


Min sysselsättning resten av kvällen!

Puss på er!

//


Projektarbete

Sitter i skolan och har precis haft möte med handledaren i vårt projektarbete.
Har jag berättat vad jag ska göra?
Kanske inte, men i så fall kan jag skriva om det när jag kommer hem.
Det är i alla fall bestämt att vi ska starta en blogg om vårt projekt, och kul ska det bli!

Sista lektionen är matte.
Ligger mycket efter, men jag jobbar på det! ;)

Have a nice day!

//


090909

God mogrgon people!
Haft söta drömmar inatt då?
Jag har i alla fall drömt om hockey konstigt nog...
...Och cheerleaders.
Och en massa annat.
Att sova är alltid ett äventyr, tcker ni inte det?
Man vet aldrig vad man drömmer!

Nu måste jag göra mig i ordning för skolan.
Har absolut ingen aning om vad jag ska ha på mig...

Puss på er!

//


"Vad blir det för mat?"

Jag har nog utvecklat ett litet beroende för matprogram.
Det är så trevligt att sitta och titta på när andra lagar mat. Är man hungrig så är det bara att ta en titt och antingen blir man ännu mer hungrig, eller så blir man avskräckt av den konstiga mat de ibland lagar.

Ikväll är det ju premiär för idol också. Inget man får missa!
Det har ju blivit lite utan en tradition att titta på dem duktiga (och ibland  pinsamma) människor som ställer upp och sjunger i TV.

Ha en trevlig kväll folket, så ska jag försöka att ha detsamma!

//


Morrn morrn!

Hur mår ni idag då?
Jag mår rätt okej, hostar bara lite :)

Idag blir det en tuff dag i skolan...
Matte, fysik, kemi och i alla dem ämnena ligger jag efter.
Jobbigt, men det är bara att bita ihop and work with a smile ;)

Puss på er!

//


Tinas Cookalong och svininfluensan

Någon som såg det?
Jag älskar ju mat och att laga en så jag tittade en stund.
Och den riktiga överraskningen var ju att självaste Gordon Ramsey hälsade på! *iiiih*
Nae, jag har nog fått en släng av fjortisinflunsan.
Tror ni att den kommer i paketbjudande med svininfluensan?
Tror nästan jag har den. Febern som saknas nu bara ;)

Sweet dreams ♥

//



Studera

Hemma nu.
Min kortaste skoldag är avklarad.
Nu är det bara 15.50 dagar resten av veckan. Woho....

Firar den tidiga hemkomsten med, just det, plugg.
Läsa 10 sidor Kemi, plugga Fysik,lösa 30 uppgifter i Matten.
Glömde jag något?
Antagligen!

Ha en bra dag!

//


Skool

Jahapp, första skoldagen denna veckan.
Böjar med engelska och fortsätter med håltimmar :P
Hoppas att jag inte hostar apa, det är så fucking jobbigt!

Kör på lockigt hår idag. Hade det igår på kalaset å det fick sitta kvar;) Krävdes dock lite förbättring :P

Puss på er!


//


70 års kalas! :)

Det var supermysigt hos mormor!:)
Det var riktigt god mat, och tårtan ska vi inte ens snacka om! Jättegott!
Fick mig en liten beundrare med tror jag ;)

Och nu när man är hemma är man hur trött som helst.
Jag måste bara plugga fysik.
Orkar jag?
Hoppas det ;P

Nirvana – Smells Like Teen Spirit

Puss på er!


//




Back in action!

Idag känner jag mig piggare än jag gjort på hela veckan.
Wonderful!

Och det händer lite grejer idag (för en gångs skull!) .
Ska till mormor och fira hennes 70 års dag! :)
25 pers kommer trodde hon!
Så, grattis mormor!♥

Jag vill träna. So bad!
Det riktigt spritter i benen!

Puss på er!

//

 


Sjuk Sjuk Sjuk

Det finns inte mycket att skriva kära läsare.
Jag kommer ändå bara att klaga om hur dåligt jag mår ;)
Har sovit idag.
Tittat på TV.
Vi ska byta ut vår 32 tum mot en 42 tum! Det känns väl lagom? ;)
Mama och Papa håller på att fixa med hyllan.
Massa oväsen med andra ord! (Och en del svordomar från mor ;P)

Ni får ha det bra!

Puss på er!

//


Flytande föda var det här!

Det har gått bra större delen av dagen med halsen och det.
Men sen i eftermiddags var det rent åt helvete! Började nästan lipa bara av att svälja...
Så efter körskolan blev jag hämtad, och det blev en tripp till Netto för inköp av Kycklingsoppa, Nyponsoppa, Risi frutti och piggelin.


Nu slöar jag i soffan.
Måste duscha.

Puss på er!

//



Hemsk natt!

Tog ett tag att somna.
Gjorde så ont när jag svalde.
Vaknade vid halv tre. Det brann i hela kroppen, så jag öppnade fönstret.
Kunde inte svälja alls utan att det gjorde bajsont.
Gick ner och tog en värktablett, gick och la mig.
Somnade vid fyra.

Upp och hoppa klockan åtta.
Känns liite bättre.
Skolan, here I come!

Puss på er!

//


"Jag känner mig lite kinesisk"

Jag kan fan knappt svälja!
Men skola blir det imorgon likförbannat.
Kan ju inte ligga här hemma och missa allt!

Dessutom blir det teorilektion på körskolan med sötAmy♥

Hörs imorrn!

//


Music

Var länge sen jag la ut någon musik här på bloggen, s jag gör det nu. så ni vet vad jag lyssnar på när jag ligger här i sängen och tycker lite synd om mig själv..

Blandat skit ;)

Puss!

//


Rubrik

Är fortfarande sjuk.
Hostar och har mig.

Vad kan man hitta på att göra idag då?
Plugga? Läsa? Titta på film?
Jag kommer nog på något.

Puss på er!

//


Tears...

Åh, det var sorgligt det där...
Sista ridlektionen. Insåg hur mycket det har betytt för mig senaste 7-8 åren!
Började grina så fort jag kom in i bilen, fortsatte hela vägen hem, och grät till och med i duschen.
Uscha. :(

Så nu har jag huvudvärk, min hals och nacke känns helt svullna och jag har ont överallt.

Men det hjälper inte att klaga, så jag ska ta en Ibumetin och gå och lägga mig.
Är ju en dag imorgon också!

Puss på er!

//


Sista ridlektionen

Ska ha min sista ridlektion idag.
Lite ledsamt faktiskt. Kommer ju sakna det så mycket!
Jag mår fortfarande inte 100% bra, men vad gör man?
Man kan ju inte ligga hemma i evigheter till ingen nytta! Det funkar inte så ;)

Puss på er!

//


Ingen skola idag inte...

...För gissa vem som blivit sjuk?
Ligger här med en hals som känns dubbelt så stor, och en näsa som inte vill sluta rinna. Hostan river i bröstkorgen också.
Vill nu ha mer detajer? ;)

Det blir en tråkig dag ensam hemma...
Vad kan man hitta på?

Puss på er!

//


RSS 2.0