Vaccinationsarm, tingsrätt och kemi.

Inatt har jag inte sovit något vidare. Har liksom rullat över automatiskt på armen, som igår utsattes för tortyr i form av vaccination.
Det gjorde ont.

Sedan har vår klass varit på besök i Nybro Hamn. Tingsrätten ärades av vårt ädla besök.
Och sedan var det högskolan, kemiavdelningen.
Det var dock inte så intressant osm jag hoppats på.
Massa babbel om något man inte fattade alls.

Vidare hem för luciaövning.
Kören bestod idag av två medlemmar.
Dålig stil!
Blev att få skjuts hem (var dödstrött), och nu sitter jag här och pluggar svenskaprov tills imorgon.
Druckit glögg har jag gjort också, vilket var mysigt och gott! :)

Puss på er!


//


Vääldigt långt uppehåll!

Ber om ursäkt för att bloggen varit död ett par dagar.
Jag har inte funnit någon ork till att göra mer än vad skolan begär av mig (eller vad jag begär av mig..?)
Men det får bli som det blir, detta är ju trots att bara en slags hobby (eller vad man kan kalla det?).

Idag var det dags för vaccination av svininfluensan!
Min arm känns helt okej, dock är det ännu inte försent med biverkningar ;)

Nu hade jag tänkt plugga lite (om jar orkar, är helt slut!).
Samhäll först och främst, sedan engelska om jag hinner!
(Visst är det underbart med parenteser??)

Puss på er!

//


Idol och plugg.

Mina fredagar verkar ha skapat sitt egna mönster.
Glo på idol (mer lyssna), och plugga.
Samtidigt.
Går inte så bra.
Något jag borde fattat redan innan jag försökte.

Är sugen på att dra in till Kalmar och shoppa.
Väldigt sugen!
Vill ha något med spets.
Och en klänning till nyår (gäller att vara ute i tid mina vänner!).
Får väl drömma vidare ett tag till ;)

Puss på er!


//



Redovisning...

...är precis vad jag har imorgon.
I samhällskunskap.
Lag och rätt.
Det får gå som det går!

Kollar på "Glee", någon som har sett det?
Det är i alla fall riktigt roligt!

Ha en trevlig kväll/natt!

Puss på er!


//



Morrn!

Jag har sovit som klubbad inatt! Utan nervositet och spänning. Helt underbart!

Igår var jag hos Hanna och vi "jobbade" med redovisningen vi ska ha imorgon. :P
Den blir nog fantastiskt bra ;)
Sen körde vi runt en runda och stannade till på Mc donalds.
Där bjöd Hanna mig på finmiddag, haha ;)

Det känns fortfarande underbart att ha körkort! :D

Nu ska jag klä på mig och göra mig i ordning för skolan ;)

Puss på er!

//





KÖRKORT!

Nämen, se där!
Nu är jag ännu ett steg mot att bli vuxen och självständig (i alla fall i praktiken... :P).
Det känns... Underbart! Jag flyger omkring på små moln (rosa såklart!).

Fast tillbaka till verkligheten (vilket är nästintill omöjligt), så har jag lite plugg att göra.
Bland annat förbereda redovisning till fredag.

Puss på er!

//


Körskolan och en ung Johnny Depp

Skoldagen var ovanligt seg. Lite faktafilm och sådant...
Sedan till körskolan för lite teoriplugg.
Och sen mat hemma (good mat, tack mamma!), och ett avsnitt av 21 jump street med en ung Johnny Depp.
Väldigt bra, haha! ;)

Nehe, ska nog ut och köra lite om en stund. Förhoppningsvis med mammas fina bil! ;)

Puss på er!


//



Sömnig Emma...

...ligger i sängen och ska alldeles strax sova (och drömma om massa trevliga saker!).
Har precis pluggat lite körkortsteori. Det börjar lossna lite smått nu, och det känns skönt!

Körde ju till Hansa City idag med. Var tvungen att kolla in Modehuset.
Alla dessa underbart fina/fräsiga/udda skor! ville ge allihopa ett nytt hem, men det ville inte min mor.
Hon tyckte att jag hade tillräckligt med skor.
Det är ju omöjligt! Eller..?

Helgen i övrigt har varit klart godkänd.
Den har bestått av Chips, godis, TV-tittande, promenad, körning.
Lite lagom mix ju!

Godnatt på er nu, och sov lika sött som jag har planerat att göra (utan näsblod!)

Puss på er!

//



Hansa City

Tänkte dra dit och kolla läget ;)
Hörs sen!

Puss på er!


//


Var är mitt liv??

Det känns som att jag har tappat bort mitt liv.
Kanske ligger det längst ner i godispåsen?
Bäst att kolla!


//



Morning.

Vissa mornar är otäcka.
Detta var en sån morgon.
Det var helt vitt utanför fönstret.
Känns som man bor i ett dockhus å just mitt lilla dockhusfönster står mot en vit vägg...

Trött var jag när jag gick upp i alla fall!
Hade helst velat ligga kvar under mitt varma täcke å mysa, men plikten kallar!

Har upptäckt ny musik, vilket alltid är roligt!

Heather Nova – Ride
Heather Nova – Like Lovers Do
Eskobar – Someone New (Calle och Mariette sjöng denna fantastiskt bra igår på idol! Hört den innan, men har nog aldrig riktigt tänkt på texten...)

Nu iväg och övningsköra! :)

Puss på er!

//



Kemi och sånt

Ingen idé att ens nämna vad det var för kemiarbete jag nyss skrivit klart.
Inte för att vara elak, för ni skulle kanske fatta, men jag orkar bara inte;)

Dagens Flipp:
Första näsblodsfria dagen denna veckan!
Sceniskt musikprojekt gjorde dagen tror jag.(Särskilt den glittriga hatten!)

Dagens Flopp:
Kemiarbetet. Titrering är inget superroligt ämne som man sitter och fnissar åt (nu nämnde jag skiten i alla fall...)

Resten av kvällen spenderas här i sängen, uner filten och täcket.
Kanske någon bra serie innan ögonen faller ihop?


Puss på er!


//




Fem i rad.

Fem dagar i rad nu har jag haft näsblod.
Liite lagom jobbigt...

Mamma har målat om här hemma så nu är det fint! Typ oförklarlig nyans. ;)

Öppet hus har det varit i skolan också!
Kändes misslyckat, då det inte var många elever som hjälpte till, eller många som kom och tittade.
Skam!

Nu är det dags att plugga kemi.
Här ska skrivas om titrering!

Puss på er!

//



Håltimma

Sitter och har lite rast.
Har precis käkat Spaghetti och köttfärssås. Gott!

Ska jobba lite med projektarbetet hade jag tänkt. Lite "Visste du att..." om kemi.
Mysigt va?

Efter skolan blir det lite körskola och sen hem och skriva klart mitt svenskatal som ska hållas imorgon.
Fullt upp med andra ord!

Puss på er!

//



Mattedag!

Har fan pluggat ikapp tio sidor matte idag (ja, jag låg efter!).
Råkade få näsblod på lektionen dåva. Tredje dagen i rad...
Stressrelaterat??

Imorgon är det onsdag
Lill-lördag som det också kallas.
Då innebär det att idag är det lill-fredag, och det gjorde absolut ingenting att jag åt lite choklad med andra ord! ;)

Förresten, har jag nämnt att vi köpt ny bil??
En Golf. Väldigt trevlig bil måste jag säga!
Premiärkörde den idag, och den fick klart godkänt!

Nu ska jag sussa kudde, så godnatt på er!


//



Lovely weather!

Det var liiiite segt att gå upp idag.
Drömde någon konstig dröm...
Väldigt konstig var den, fast det brukar ju drömmar vara?

Och jag får skjuts till skolan! Lyx kallas det! ;)
För efter skolan får jag åka hem i vår nya, fina bil! (hoppas jag, för jag vill verkligen slippa gå...)

Vad står på schemat idag då?
Gehörs och musiklära, lucia, kemi, fysik, matte.
Något åt det hållet tror jag att det är...

Puss på er!


//



Finsk alkisråtta?

SVT har fantastiska program ibland.
Såg en bit av Kysst av spriten. Sorgligt program så, men ljuspunkten låg i ett forskarprojekt som upptäckt att råttor från Finland har större riskt att bli s.k. "alkoholistråttor".
Väldigt intressant undersökning!

Annars då?
Jo, det har hunnits med det mesta.
Skola, sånglektion, näsblod, teoriplugg...

Nu ligger jag i sängen och bara...ligger. Är väldigt trött! Väldigt.
Tänkte i alla fall fyra av ett teoriprov innan jag ska släcka lampan.
Det eller något trevligt avsnitt av valfri serie.
Eller båda...

Puss på er!


//


Fars dag

Fars dag innebär middag hos morfar.
Trevligt.
Sitter och gör mig i ordning till Bruce Springsteen. Det är härligt det!

Gårkvällen var trevlig.
Sällskapet var David och Simon.
Tossiga är dem båda två! :)
Och vi har världens bästa humor!






Knepig humor!


Puss på er!


//



Trög period

Inte direkt kanon uppdatering här.
Ber om ursäkt för det!

Ikväll blev det att umgås med David och Simon. Trevligt hade vi.
Och roligt. Som vanligt.

Imorgon är det fars dag!
Det blir nog middag hos morfar som vanligt. :)


Puss på er!


//




Samhällskunskap

har samhällskunskap nu.
Skriver redovisning om påföljder.
Det är lite knepigt måste jag säga!
Kanske för att jag är totalt oinspirerad?

Puss på er!

//


Skola

Snart bär det av till skolan. Ska bara göra mig i ordning först ;)
Det blir nog klänningen från H&M idag..

(Tänk lila!!!)

Ikväll kommer Emma hit och vi tänkte ha lite mysig filmkväll. Utan att egentligen ha en film vi ska titta på?
Vi hittar nog någon ;)

Ha en bra dag nu!

Puss på er!

//


Snö? Slask? Regn?

Det smattrade på rutan inatt.
Idag låg det snö på marken. Inte kul!
Nu är det väl visserligen bara slask, eller så är det rent av borta, men vintern närmar sig otäckt fort!
Och nu regnar det. Vad är det här?
Kommer att se ut som en dränkt katt när jag kommer till skolan!

Det blir Kalmar efter skolan. Vet inte riktigt när jag kommer hem, men då är det bara att sätta sig och plugga eller något.
Mitt liv har blivit rätt trist!

Puss på er!

//


Disney!

Nostalgi är ordet.
Nu ska vi se hur bra ni är på dessa filmer!


Vilka filmer kommer låtarna ifrån?
















Puss på er!

//


Mörk kväll

...Det är ju visserligen alltid mörkt såhär års.
Och kanske är jag lite utav en vädermänniska?
En sådan som har humör efter väder.
Bara det att jag kanske har hälsa efter väder..?


Ska försöka att skriva ett bättre inlägg än imorse.
Det var något babbel där mellan sovandet. Ber om ursäkt om någon stört sig på det! (Eller rent av skrattat..?)

Nåväl, dagen i sig har gått ut på att vila, tänka på mat, laga mat, försöka äta mat (och lyckas lite. Det beror dock inte på dålig smak. Jag är en helt okej kock :P) och till sist plugga.
Det sistnämnda blev det inte mycket av.
Lite Engelska. Prov imorgon.
Matte också. Bara för att det redan känns för jävligt.

Mörkt ute, mörkt i sinne (Perfekt rim!)

Puss på er!

//



4 dagar 12 timmar

Inte ok med en så lång paus! Der har ju nästan hänt massor!
Just nu ligger jag till exempel i sängen med en katt mellan benen och illamående i kroppen.
Inga detaljer, men ingen bra start på veckan för min del!

Helgen däremot var till belåtenhet.
Iaf fredagen.
3/4 av den i alla fall!
Underbara människor jag umgås med :)
Kanske rent av hittar någon snyggbild att lägga upp om det inte är allt för oaktuellt ;)

Bacillpuss på er!

//


RSS 2.0