Tjejkväll!

Sitter hos Linnea.
Hanna och Amy är också här.
Trevligt har vi och trevligare hoppas vi att det blir!
Vi ska ut. Vet inte målet.
Kanske Chili här i Nybro?
Kanske inte.
Noll koll som vanligt haha :D

Ha en bra kväll! :)


//



"Road Salt" - Pain of Salvation

Jag sitter här (som många andra i Sverige just nu) och tittar på melodifestivalen.
Pain of Salvations Road Salt spelade just nu.
Bäst hittills.
Annars sitter jag och mamma och gissar hur låtarna går innan dem ens börjat spela.
Vi gissade rätt på "Hot hot hot" låten. Lite lustigt...



//


En helt vanlig Lördag.

Inget ovanligt har ännu hänt.
Jag väntar inte heller på att något utöver det vanliga ska hända.
Fast jag väntar på att något ska hända.

Jag har läst ut en bok.
En bra bok.
Det känns sådär tomt efteråt.
584 sidor har följt mig denna veckan, men inte längre.

Usch så konstig jag känner mig idag!
Abstinens kanske?



//


Tv-kändis och Haiti-konsert

Ja TV-kändis är ju verkligen att ta i, men Smålandsnytt blev det. Med ett repotage om vår välgörenhetskonsert skolan (musikprofil m.m.) arrangerar nästa vecka. Det kommer att vara på onsdag klockan 19.00 i Åkrahällskolans aula.
Inträdet är 50 kr och allt skänks via Rädda Barnen till Haiti. En liten peng som gör att ni hjälper andra plus får en trevlig stund. Kan det bli bättre!?

Dagen har annars bestått utav skola, övning och rinnande näsa.
Kattskit och kattspya, men även grekisk sallad. Mums!

Nu ska jag nog fortsätta läsa min bok! :)

Ha en trevlig fredagkväll!

//


Godmorgon alla där ute.

Idag är jag minsann uppe med tuppen (om inte den fryst ihjäl dvs.).
Det nalkas nämligen lunchkonsert på skolan.
Made in Sweden är temat. Själv sjunger jag Känn ingen sorg för mig Göteborg och sedan körar jag på en del låtar. Intressant? Kom och titta 11.15!

Nog med smygreklam.
Sitter här vid köksbordet och har precis käkat frukost.
Vid 8 ska jag vara i skolan, vilket just nu känns jobbigt.
Vågar jag väcka pappa för skjuts?
Orkar jag cykla i detta väder? Inte så kallt visserligen, men snöigt/slaskigt/moddigt...

Have a nice day!

//


Kladdkaka med vit choklad.

Idag har jag varit hemma från skolan.
Efter gårdagens äventyr till vårdcentralen kändes det bäst.
Penicillin ingår just nu i min vardagliga "kostcirkel".

Nåväl, jag har tagit det lugnt, tutlat runt a lá Quasimodo. Läst en bok, kollat lite om sommarjobb och nu har jag bakat en kladdkaka.
Det var länge sen och jag provade en ny variant. Kladdkaka med bitar av vit choklad i.
Den står på svalning men jag ser fram emot att smaka den!


Jag sänder en tanke till alla sjuka därute. Aldrig roligt!

//


In tha school.

Rast i en halvtimme till innan sista lektionen börjar.
Känner mig rätt kass.
Mår illa, ont, trött, typ hungrig?
Jobbigt att behöva sitta här i skolan då!

Haft fysikprov idag.
Tror inte det går så bra som jag vill, men kanske nästan!
Skönt att ha det överstökat i alla fall.

Annars måste jag idag skriva religionsarbete, och antagligen räkna en del matte.
Engelska har jag visst också.

Jag vill lägga mig ner och bara sluta bry mig!


//


RSS 2.0