Tomt!

Inte mycket inlägg idag ni.
Sov dåligt inatt pga näsblod. Aldrig skoj...

Operationsdag på kliniken idag.
Kastrering av katter var jag med på.
Intressant som vanligt!

Det blev körskola idag med, hör och häpna!
Satt ungefär två timmar och klarade lite repetionsuppgifter. Inte långt borta nu!

Fått nytt grafikkort till datorn uppe på hallen också. Spännande för ja kanske kan spela The Sims 3 nu ;) *nörd*

Puss på er kära vänner!

//



Kväll

Det blev ingen körskola (idag heller...) men tränng det bidde det!
Ett lagom gympass med mor. :) Är helt slut i kroppen nu!
Men det är härligt.

Imorgon är det operationsdag på kliniken och jag hoppas på att jag får vara med och titta på... :)

Och imorgon SKA det bli körskoletid! Det ska bara bli så.

Puss på er!

//


Utropstecken i massor!!!

Hemmao ch käkar lite. :)
Mamsen hade stekt kyckling och gjort pommes. Mums på det! ;)

Nu är jag liksom mätt i magen och börjar segna till, men ska snart bort till kliniken igen.
Alla är supersnälla och trevliga där! Love it liksom!
Efter dagens praktik bär det av till körskolan, förhoppningsvis i sällskap med Amy.
Sen blir det gym!
Mycket på g!
Många utropstecken!

Puss på er!

//



Pusseltävling!

Har varit inne hos Linda och Alva.
VI hade pusseltävling.
Jag vann. I alla fall en gång ;)

Tittar på American Dreamz. Någon tattarfilm med Hugh Grant...

Det har för övrigt varit rätt så lugnt på djurkliniken. Mest städa och sånt ;)

Puss på er!

//


lunch

sitter hemma och käkar lite lunch. snodde ihop lite rostbiff, skinka, kalkon och potatissallad. Mums!
Ska vara tillbaka vid halv ett!

Puss på er!

//


Up and away!

Ska börja göra mig iordning för dagen.
Borsta tänderna och så.
Är så himla trött! Skulle kunna sova halva dagen känns det som.
Det är väl så det är på vinterhalvåret antar jag... Grått, trist, mörkt och sövande.

Puss på er!

//


Sveriges fulaste hem

Simon & Thomas.
Vilket par! ;)
Precis lagom att sitta och titta på nu ikväll.
Finns inte så mycket att göra nu känns det som.
Slappa.
Sova.
Vila.

Haha jag är trött! :D
Ni får ursäkta mig för det helt enkelt ;)

Puss på er!

//


Hemma :)

Har varit en spännande och lärorik dag med olika saker att göra.
Längtar redan tillbaka! :)

Just för tillfället sitter jag och vilar fötterna i soffan. Har käkat clementine och slötittar på Project Runway (som jag för övrigt redan sett...)

Nehe nu ska jag återgå till att göra ingenting!


Puss på er!


//



Morrn!

Dags för praktik.
Jag är lite nervös faktiskt. Haft konstiga drömmar och så..!
Men det här kommer gå fint.

Efter har jag planerat lite körskoletid.
Alltid bra liksom ;)

Hoppas ni får en bra dag! :)

//


Glapp!

Nu har det varit ett lite tråkigt glapp här i bloggen.
Vart tog lördagen vägen? undrar ni säkert...
Den spenderades i skolan! Högskoleprovet stod på schemat.
Det kändes bra efteråt, men inte sen när jag rättade svaren ;)

Det bar vidare till Hanna för mys/filmkväll med flickorna.
Sedan drog jag vidare (gick!) till Timmy där folket var glada och trevliga. :)

Sammanlagt en trevlig lördag!

Och idag är det plugg som gäller.
Känner jag för det kanske jag städar lite också (kanske har världsrekord på att stöka ner?? Verkar som det..!)

Puss på er härliga människor!

//


Sceniskt musikprojekt och annat roligt!

Det blev först en tur till Nybro Djurklinik för att ta reda på när jag skulle komma på måndag :)
Ska bli hur kul som helst!

Sen bar det av till skolan för lektion (avigt att ha lektion på lovet, men jag ställer ju alltid upp ;P).
Sceniskt musikprojekt som, med rätt människor, blir hur kul som helst!

Nu sitter jag i soffan och glor.
Ikväll lär det bli Idol och massor av godis?

Puss på er!

//


Trött Sliten Rastlös

Rolig rubrik verkligen!
Hänger inte ihop heller...

Det blev lite segt tillslut i Emmaboda (vem kunde ha anat det..?)
Jag målade i alla fall klart väggarna och kände mig mycket duktig där ett tag.
Så duktig att jag gick och köpte riskakor och annat skit ;)

Imorgon ska jag till Djurkliniken och snacka om min praktik som börjar på måndag (då alla andra har lov!). Ska bli spännande :D
Senare blir det körskolan och lite skola med. :)

Puss på er!

//


Emmaboda City

Once again...
Klockan är elva och jag är redan hungrig.
Lyckat!

Har bestämt färger till väggen som jag ska måla i eftermiddag.
Mockagrädde och färgen Kvist blev det! :)
Hoppas det blir bra bara.

Nu ska jag hitta på något annat att göra.
Kolla när dammet yr runt kanske..?

Puss på er!

//


Segt!

Känns väldigt jobbigt att behöva vara zombietrött klockan åtta på morgonen...
Vad har hänt med mig egentligen? Jag brukade aldrig vara morgontrött...
Sena nätter är vad det handlar om!

I alla fall, dags att stiga upp och iväg till Emmaboda. Åker om en timme.
Wish me good luck ;)

Puss på er!

//


Kyligt

Det gick kanonbra att köra till och från Kalmar! :)
Hittade lite skit att ta med mig hem också. Wonderful!

Det är lite småkyligt nu.
Och dessutom är jag sugen på pizza!
Damn!

Puss på er!

//


Kalmar here I come!

Nu sticker jag till Kalmar (Nybro Hamn) för lite mysig shopping med mamma :)
Dimmigt är det, men det får gå bra att köra i alla fall!

Puss på er!

/7


Körskolan och allt sånt!

Spenderade ett par timmar på körskolan.
Sen var det hem och laga mat. Schnitzel med potatis och tomatsallad. Hade en såndär "Tycker-om-tomat dag idag. Inte varje dag det händer ;)

Imorgon bär det av till Kalmar för lite shopping! Skojsigt värre ska det bli :)
På torsdag har jag planer att åka till Emmaboda för att måla lite. Vi får se vad "staden" har att erbjuda denna gången!

Kanske dags att nana snart? Har lov, men bara för det måste maninte gå och lägga sig sent! ;P

Puss på er!

//


Planer för dagen

Idag är det lite bättre väder än igår (än så länge i alla fall...)
Jag planerar snarast en tur till körskolan. Ska väl sitta där i ett par timmar.
Sen borde jag skriva på engelska upppgifterna. Ligger mycket efter!

Ikväll planeras det in Core. Länge sen jag tränade nu! Ska bli roligt :D

Ha en bra dag! :)

//


Slöis!

Det är vad jag är!
Och inga nya inlägg har det blivit.
Dåligt av mig!
Men alla har vi ju våra perioder...

Så nu har jag höstlov. En vecka innan alla andra.
Det innebär körkorstplugg för fulla muggar.

Tyvärr har jag inget mer intressant att skriva idag.
Ni får nöja er med detta ;)

Puss på er!

//


Slooow

Inte mycket bloggande idag inte!
Har inte gjort mycket mer än att baka dem där muffinsen.. Mums

VI har sålt en bil idag med. Och som dem har ringt!
Kom en från långt bort och hämtade den nyss.
En bil fattigare!

Ska man ner och titta på körslaget eller skita i det rentav?
Vad ska jag göra i så fall?

Hum hum!

//


Saturday

Lördag och en hel veckas ledighet framför mig!
Underbart anser jag.
Har en del plugg att göra men i alla fall! :)
Veckan efter det blir det APU på djurkliniken (som jag verkligen ser fram emot!).
Fast oj vad jag ser framåt! ;)
Vet ju inte ens vad jag ska hitta på för roligt idag.
Lutar åt att baka några goda muffins!
Det låter väl bra?

Puss på er!

//


Promenad

Usch så dålig jag är på att uppdatera!
Inte godkänt!

Har i alla fall varit ute på promenad i kylan.
Trevligt och friskt ;)

Nu blir det nog ett avsnitt true blood (besatt!) sen nana lite.
Trots allt en skoldag kvar denna veckan, sen blir det party!

Puss på er!

//


Projektarbete och pannacotta!

Sitter och pysslar lite med projektarbetet. Ska ha lite möte imorgon med min partner ;)

Är sjukt sugen på pannacottan som står i kylen. Med lite hallon på blir det mums!

Puss på er!

//


Skolfan

Sitter i skolan nu.
Ska skriva ett formellt brev på engelska nu.
Men det kan vänta!

Underbar lunch idag.
Köttfärstårta.
Funderar på att ta hemska skolmatsbilder och lägga upp här på bloggen flr ibland är det fan inte roligt!

Riskettan sen då! ;)

Puss på er!

//


Analin eller Alanin?

Lite dåligt med uppdatering känner jag!
Men är en upptagen kvinna som far runt överallt!

Skola idag (oväntat? nej).
Skrev ett prov, och fick reda på ett. Det ena gick skitbra och det jag skrev idag gick käpprakt åt helvete!
Men varför gå och sura över det?
har ju ett prov imorgon att tänka på!


Här har ni min nya hårfärg med ju! :)

Lite skillnad om man jämför med innan..?



Ha en trevlig kväll nu folket! :)
(Rubriken ovan kan nu ju klura på ;P)

Puss på er!

//


Utropstecken

Mycket plugg idag, därav inte mycket att skriva här ;)

Färgar håret.
Spännande, eller hur?! ;)

Ni får se bilder imorgon antagligen! ;)

Puss på er!

//


Färdigstädat :D

Det tog en extra timme, men det var det värt!
Nu känns det rent och dammfritt!


Rent hus!


Nu är dem roliga meddelanden i dammet bortstädade! :( ;P


Den här bjuder jag på. Emmas baksida (inte riktigt, men ni fattar...)
Har upptäckt att det går lite bättre att städa om man har en sjal på huvudet ;)

Puss på er!

//


Regn

Nu har jag varit och kört både i Kalmaroch lite på Öland.
Duktiga lilla jag! ;)
Söndagen har annars varit en typisk söndag. Slappa och så menar jag...
Ska nog (måste!) städa lite tror jag.
Damm överallt!

Puss på er!

//


Träning - check!

Har tränat, duschat (fixat mittbena!) och käkat mat.
Nu sitter jag här och övar lite på körkortstest.
Det går som det går, men vadfan gör man inte? ;)

Ikväll blir det lite mys med sötAmy! Ska bli...mysigt såklart!


Leka lite med kameran! ;D


//


God morgon!

Det är redan lördag!
My mother and I are going to have a workout at the gym.
Skitlänge sedan jag gymade så det ska bli härligt :) 

Om gårdagens dröm var fruktansvärd (har inte berättat om den, men den var sorglig till tusen!), så var nattens dröm absolut underbar. Ville inte vakna!

Vad väntar er idag? :)

Puss på er!

//


fredagsmys

framför tv:n med mami.
trevligt och mysigt på samma gång!
nu är jag mest trött tror jag.
krävande dag och såntdör!

inga stora bokstäver här inte!

puss på er!

//


Garage-lektion och kemi.

Bra blandning känner jag...
Det var superintressant på sista teorilektionen! Kika i motorhuven och såntdär! :)

Ikväll ska jag vrålplugga kemi.
Verkligen plugga sönder boken.
Ska försöka at tinte bli distraherad.
Men det är svårt!
Så svårt!

Muse – Uprising

Puss på er!

//


Solsken och sånt

God morgon!
Solsken ute, vilket innebär att det är ganska kallt också...

Ska snart bege mig till skolan.
Hade tänkt plugga massor av kemi nu på morgonen, men det blir liksom aldrig av att jag gör något vettigt på min sovmorgon :P

Det blir som sagt skola,  med samhällskunskap och svenska. Efter det bär det av till Ford-verkstan där vi ska ha teorilektion! :)

Hörs ikväll då!

//


Hjärnmos

Fysikprovet tog nästintill död på alla mina små hjärnceller.
Vet varken ut eller in.
En sak vet jag.
Och det är att jag ska stänga fönstret innan jag går och lägger mig!

Puss på er!

//


Fysikprov

Provet börjar om 10 minuter.
Jag skakar.
Av köld.
Och lite nervositet ska erkännas...

Wish me good luck

Puss på er!

//

Halkisen och tandborstning

Idag har halkbana stått på schemat.
Och det var läskigt, roligt och intressant. All in one!
Annars har dagen lunkat på som vanligt.
Fick sluta tio minuter tidigare vilket är världens grej!

Har inte sovit mkt inatt dock.
Såndär otäck migrän...
Siktar på mer sömn inatt!

Puss på er!

//


Träning och fysik

Har inte tränat på över en månad så det var skönt att få rensa systemet!
Dessvärre tyckte inte min axel att det var lika roligt.
Men det är smällar man får ta.

Det blir tidigt imorgon, också smällar man får ta!

Nu ska jag fortsätta plugga lite fysik. Titta lite på Hollywoodfruarna också.
Bara för att liksom...

Puss på er!

//


Home again!

Home sweet home!
Ganska lugn skoldag. Laboration, plugg och ensemble.
Nu ska jag bara försöka skicka iväg min engelska uppgift, för givetvis krånglade mejlen imorse!

Jimmy Cliff – I Can See Clearly Now

Puss på er!

//



Dagens outfit förresten!


Kör lite lager på lager. Småblommigt (Inte redo för höst och rusk!!!)


Ska jag slå till med en krossarvecka?

Denna veckan är fylld av spännande (och jobbiga saker!) Dels två prov och inlämning och all vad det heter...
Sovmorgon idag, vilker var skönt och välbehövligt! Börjar halv tolv så har lite tid kvar.. ska käka bara och skriva en engelskauppgift (och inte minst klä på mig kläder!).

Have a nice day!

//


Fikafikafika

Massor av fika! Fikaheaven nästan.
Och tårta. På en söndag...

Med andra ord är jag mätt. Sådär sliskigt mätt. Nästintill illamående. Kul att veta, eller hur? ;)


Ligger och slappar lite till musik i mina halvkassa (eller föresten helkassa...), trasiga hörlurar.
Äkta regnsöndag med andra ord!

Nu ska jag plugga så puss på er!


//


Kanelbullar och sånt.

Idag är det kanelbullens dag.
Någon som missat det?
Vi ska ha kalas här hemma så kanelbullar kommer det definitivt att bli. Och mina cupcakes!
Ska jag städa rummet, eller liksom bara stänga dörren?
En sak som är säker är att jag ska ta på mig lite kläder. Blir nog kjol...


Puss på er!


//


Myskväll hos Födelsedagsbarnet

Nu är hon 18 på riktigt, allas vår Amy.


Dresscode: Gala..!



Presentöppning och hund



tugga tugga tugga



Mys + Tv + Pizza + Godis = Perfect combination!

Puss på er!

//


2 plagg rikare, fattigare i plånboken?

Med tanke på gårdagens klädpanik (sprang fram och tillbaka och provade olika kläder) så insåg jag att jag behöver nog lite partykläder! Eftersom jag är för lat för att ta bilder på dem, tog jag dem från internet!


Linne/tunika - 249 kr Lindex


Leggins - 199 kr Lindex

Det råkar vara så att jag är supernöjd! :)

Jag kom på att det inte blev alls många bilder igår! Väldigt tråkigt.
Men ni som vill se kan hålla utkik 
här!

Nu ska jag städa rummet hör och häpna! Sen ska jag skicka ivägnågra mejl om projektarbetet och sånt där roligt.
Ikväll blir det Amy igen :D

Puss på er!

//


festande och stjärnhimmel

Igår var en trevlig kväll.
Idag säger vi grattis till Amy, som är en nybliven 18 åring! <3
Vi var som sagt hos henne igr och firade lite. Resten åkte in till Kalmar för att skaka rumpa och dricka ännu mer alkoholhaltigt. Jag hoppade av på vägen (inte i farten). Så jag hoppas dem hade skoj, för det hade jag med faktiskt.
Stjärnhimeln är fin att titta på.
Särskilt när fullmånen kommer på köpet! :)

Bilder senare idag, ok?

//


Tråkig!

Jag skriver ju bara om hur trött jag är hela tiden!
Nu har jag i alla fall hicka, något helt annat!
Har vart på stan och köpt nya träningsskor.
Svarta med lite rosa i. Like! Givetvis är dem sköna också, viktigt!

Har även aktiverat mitt csn-kort som jag använder jättofta! (NOT!)
Ska hoppa in i duschen och sen iväg till sötAmy som fyller 18 år imorgon! :D

Puss på er!

//


Trött gånger tusen?

Emma är lite zoombie.
Kul!

Har prov imorgon i ekonomi så det gäller att plugga sönder nu ikväll/inatt! Hej ytinlärning ;)
Har varit på körskolan nu också. Teorilektion, alltid lika intressant!

Och har det inte varit konstigtväder idag (med risk för att låta lite tantig)?
Solsken, regn, ösregn, ösregn med solsken. Nu fattas bara snöhelvetet också!

Puss på er!

//


Sovmorgon utan sova...

Mamma fyller år.
Vilket innebar att gå upp alldeles för tidigt för min smak. Men grattis till henne i alla fall!
Jag börjar inte förrän 10 så det känns ganska skönt att slippa stressa.
Det är lång dag idag också, hemma efter 7.
Solen skiner i alla fall!

Puss på er!

//


RSS 2.0