Helgen so far...

... har bestått utav bowling, mys och fysikplugg.
Inte tillräckligt av det sistnämnda tyvärr.
Prov på måndag som inte kommer att gå sådär jättebra som jag vill att det ska göra!

Bowlingen ja.
Den var trevlig och rolig!
Ingen aktiv bowlare liksom, så jag var rätt så jättedålig.
Sämst var jag i alla fall inte... ;)

Morgondagen bjuder teaterövning (det går rätt så bra nu ändå!) och ännu mer plugg.
Mitt liv känns rätt grått på vissa fronter nu.

Vi hörs förhoppningsvis imorgon!:)

Puss på er!


//


Godmorgon!

Nu sitter jag i bibblan och vill leta reda på mina fina klasskamrater som inte tänkte göra prov.
Antagligen är dem hemma och så mycket vill jag inte leta!

Trött är jag.
Har nog sovit för mycket?

Sen är det i alla fall fysik och sceniskt musikprojekt som gäller.
Rätt så lugnt ändå.

Igår höll jag ett hyllningsliknande tal till min bror. Jag undrar vad han skulle tyckt om han hört det?
Det gick nog bra i alla fall! :)

Åh vi har hämtat våra häften nu. De vi ska ha till projektarbetet ni vet?
Fina är dem! Ska kolla igenom dem mer noggrant sen. :)

Puss på er!


//

Minisemester

Sorry för den dåliga uppdateringen.
Jag har fullt upp med mitt liv förstår ni ;)

Skola, projektarbete och annat skit kan slänga sig i väggen nu, jag är på minisemester!
Typ.
Rehab är det tydligen... ;)

Annars har det liksom inte hänt något spännande de senaste dagarna.
Det gamla vanliga ni vet.

Nu blir det äppel-päron-blåbärspaj? Coolt. ;)


Puss på er!


//


Balklänningar...

Jag, Hanna och min mor var i Kalmar idag för att kika lite på balklänningar.
Det gick inte sådär jättebra kan jag ju säga.
Vi hittade ingenting och personalen var otrevlig, så vi gick därifrån tomhänta och besvikna.
Synd! Börjar känna lite panik över balklänningen faktiskt. Man kan ju inte precis gå naken!

Aja, det är ett problem som helt enkelt måste lösas!

Sovit har jag inte gjort mycket inatt heller. Smällar man får ta!


Puss på er!


//


Födelsedagsmiddag

Idag bar det av till Kalmar efter skolan för att fira Annas födelsedag (som sker på söndag).
Vi käkade middag på Athena (lite tattigt, men rätt sällskap gör att det mesta går att genomlida ;P). Det blev i alla fall kycklingspett med Aiolo och klyftpotatis. Rödvinssås var det också, men tror jag fick mer sås på skjortan än i munnen :P. Vi drog i alla fall vidare till Ming Palace för efterrätt. Friterad banan med vaniljglass. Gott,men nästan lite för mycket av det goda!

Nu sitter jag här i soffan och väntar besök. Huvudvärk har jag minsann också!
Imorgon bär det av till Kalmar för att kolla balklänningar. Spännande värre!

Puss på er!


//


Nej...

... jag har inte blivit kidnappad av utomjordingar.
... jag har inte rymt hemifrån, bytt identitet och blivit stor rockstjärna.
... jag har inte rymt hemifrån, bytt identitet och inte blivit en stor rockstjärna.

Jag har helt enkelt råkat skjuta bloggen åt sidan, då den inte riktigt fått plats i livet just nu. Tråkigt men sant.
Det har varit mycket projektarbete på gång nu senaste veckorna och idag ska häftet skickas iväg för tryckning.
Spännande ska det bli! :)

Sovmprgon är vad jag har idag. Inte så länge till dock, så det är lika bra att göra sig i ordning!


Puss på er!

//


Riverdance!!! :D

Gårdagen blev lyckad.
Det var en tripp till Jönköping med älgar på vägarna, köra fel och sedan hamna rätt.
Kinnarps arena.
Riverdance.
Lycka.

Det går inte beskriva hur glad jag var (är) tror jag.
Och även om jag gjorde det tror jag inte att ni skulle förstå ändå. :)







Se och njut! :)

Puss på er!

//



Teaterapa!!

Hemkommen efter ett möte med teatergruppen Månskensteatern.
Japp, nu ger jag mig in i teaterns vida värld också, och det ska bli hur kul som helst!
Jag hoppas att jag kan bli lite teaterapa, tror det kan vara bra för självförtroendet faktiskt!

Jag har ätit mycket god mat (tack mamma!) och Budapestrullen håller på att göras i ordning.
Varför?
Jo vi hade ingen på nyår (typ tradition). Bättre sent än aldrig! ;)

Dagen ska användas till plugg, sen vart kvällen bär av har jag ingen aning om.

Up and away!

//


Tjofräs på er!

Dagen till ära har jag sovit, tränat och pluggat.
Underbara fredag...
Projektarbetet börjar ta sin form i alla fall!
Häftet ska tryckas någon gång i veckan och snart ska vi ut och exprimentera för femteklassarna.
Ska bli hur roligt som helst! :)

Puss på er!


//



Förlåt!

Riktigt kass uppdatering nu senaste dagarna.
Men det känns som jag lever i en dröm, och då hamnar verkligheten lite på efterkälke!

En del har minsann börjat skolan idag, medan lilla jag inte börjar förrän på måndag.
Men det verkar som att tiden ibland flyger förbi, och ibland står den helt stilla. Konstigt!

Tränat har jag gjort idag.
Plugat lite.
Och myst.

Typ det.

Puss på er!

//



"God" morgon!

Vaknade för en stund sedan med världens magont.
Därav blev det inget gympass som var planerat.
Tråkigt, men nu har jag i alla fal kunnat trycka i mig ett par digestive och lite multivitamin.
Bra start på dagen!

Idag ska jag plugga (försöka).
Jag vet redan nu att jag kommer ha koncentrationssvårigheter, men det får jag försöka klara av ;)

Ha en trevlig dag!


//




Äventyr, dessa äventyr!

Ikväll är det hockey.
Klockan 3, vad jag har hört.
Många delade meningar där!
Jag ska i alla fall iväg för att försöka titta på den.
Vi får se hur det går!

Sedan är det äventyr den 12:e.
Riverdances last tour i kinnarps arena.
Ska bli superkul! Jag längtar bara jag tänker på det! :)
Perfekt start på skolterminen också ;P

Puss på er underbara människor!


//


JULA-karameller och middag hos morfar.

Dagen har varit lång redan!
Upp tidigt, iväg. Komma hem och iväg till morfar för tack-för-julmaten-middag.
Kalkon och klyftpotatis
Helt okej.

Sitter nu i sängen med tjocka jackan och försöker få inspiration till plugg.
Svårt när tankarna fladdrar iväg mot andra sidan, där gräset (snön) är mycket grönare (vitare).
jag har i alla fall en massa JULA-karameller att tugga på. Ont i tänderna och tungan får jag, men det gäller att offra sig för rätt saker ;)

Hoppas ert år har börjat som ni tänkt er.
Typ alla ni människor på gymmet, med nyårslöfte att förlora ett kilo eller tio.

Puss på er!


//


BILDER!

Här kommer bilderna!
Enjoy ;)


Färdig med förberedelserna-bild.



Kladdkake experterna var i full fart! Kladdigt blev det! ;)



matförberedelser!



Servering av förrätt. Fin dukning!



Förrätt, varmrätt och efterrätt. Mums!



Flickor vid bordet. :)



Scoutstugan. Dricka, fjortis, cykelöverdrag...



Torget och utomhus. Hanna njuter av det nya året ;)



Kvällen slutade här!

Väldig trevlig start på det nya året!

Nu ska jag sova. Middag hos morfar imorgon och förhoppningsvis lite träning på eftermiddagen!

Puss på er!


//



Nyårsbilder...

...ska komma upp här om en stund :)
Ska bara ladda upp dem förstår ni! ;)

Puss!

//


Dagen efter nyår.

Så nu är det liksom ett nytt år.
Jag tror inte att någon råkat missa det?
Eller?

I alla fall. Nytt år. Ny månad. Nya möjligheter.
Nae, det känns som att alla har tjatat om det också.

Det kändes inte som nyår i år.
Det var inget fel på kvällen i sig, men har kommit fram till att nyår känns lite överskattat.
Har inte skakat av mig den tanken än.
Men så är det!
Hade en trevlig kväll i alla fall.
Bilder kommer nog imorgon.
Då ska jag även besöka IKEA och lite annat grejs :)

Puss på er!

//


RSS 2.0