Årets första dopp

...blev i Rismåla Göl en vacker söndagskväll som denna.
Det sjuka är ju att jag faktiskt inte badat på riktigt än i år.
Fint var det i alla fall, synd att jag inte tog bild!

Denna dagen börjar ju sjunga lite på sista versen och kan summera den med att jag inte gjort mkt till nytta!
Blev att öva lite med motorcykeln och så har jag städat bland mina smyckesdelar...

Jag får se vad morgondagen har att vänta! Älskade åker in till Kalmar gissar jag. Plus att han ska ringa på lägenhet.
Jag får väl typ städa och baka lite!

Puss på er!

E


Idag

Sol, sol, underbara sol.
(Ja, jag är svältfödd på fint väder!)

Har precis käkat grillad kyckling med tillbehör (i mitt fall coleslaw och grönsaker i ugn). Supergott!
Håller på att rensa mitt överbelastade skrivbord och även hänga in de hunra miljoner klänningar i garderoben!
Sedan blir det nog en mc-tur, ska köra risktvåan i mitten av augusti och är hypernervös! Endast kört en lektion så det är väl kanske inte såå konstigt :P

Här kommer lite bilder från dagen so far:





Moi! skitigt hår uppsatt i tvinnar(?) och spänne, och färgglatt läppstft/glans/grejs!


Dessa fina knoppar hittade jag i Malmö i Onsdags :) De ska sitta på byrån dom ligger på (som för övrigt är loppisfynd från Ria. Endast hundra riksdaler!)

Puss på er!

E


Godmiddag!

Idag sticker faktiskt solen fram något från några vita molntussar, vilket är betydligt bättre väder än senaste dagarna!
Söndagen till ära har jag ännu inte gjort något vettigt, planerar dock lite städning och smyckestillverkning. Vad jag kommer hitat på lär ni antagligen få se framöver :)

Bjuder på lite bilder från i tisdags när jag och Rickard besökte Ölands djurpark!


Vi började med att gå in i terrariet där vi stötte på den här otroligt fotogeniska skönheten!




Vidare till de underbart fina lodjuren!




Flamingos :)




Schimpans som posade lite när vi skulle gå ut.












Undantagslemurer. Dessa lemurer hade en yttepyttebur vilket fick oss att undra (Visst, alla djuren har faktiskt väldigt små inhängnader). Detta var då den lilla lemurburen, den "riktiga", lite större var längre bort...

En härlig dag dock! Underbara djur (getterna som man fick mata tog nog priset. Många instabila, suspekta djur där kan jag säga!)


Nae nu måste jag nog börja städa eller något! Fyller ju faktiskt 20 år på tisdag! Vuxet värre.

Puss på er!

E


Förändring på gång!

Ojojoj detta var länge sedan!
Ovan känner man sig också minsann.

Men nu är det mycket som händer, och det är sådant som kan vara roligt att skriva här känner jag på mig!
För det första (och största): Jag ska bli Malmöbo. Japp så är det! Ska börja studera till tandläkare på "käftis" som jag hört att det kallas där nere!

Det andra (som ändå hänger ihop med första) är att jag ska bli med sambo! ;) Min kära, underbara pojkvän och jag ska flytta ihop och det är ett äventyr jag ser fram emot med stor aptit!

Sedan vet jag väl inte om det är så mycket mer? Jag är samma gamla vanliga Emma, fast jag är nog snäppet tossigare ändå...

Jag hoppas jag kan hålla i skrivandet nu, men det är ingenting jag lovar, men det känns bra nu i alla fall!


Puss på er!

E


RSS 2.0