Städning pågår!

Min plan var att gå upp tidigt idag. Halv elva blev det. Hur ska det gå imorgon, första skoldagen? Antagligen kommer jag inte att sova många blundar. Just innan skolan börjar är jag nervös, så jag ligger mest och vrider in mig i täcket. Förhoppningsvis kommer jag inte att vara så nervös och ångestfylld som jag var förra året, då första dagen på gymnasiet väntade. Nu börjar andra året, och också det jobbigaste. Hur ska det gå? Mitt mål är Mvg i alla ämnen. Låter kanske lite väl högt, men måste man så måste man! Och jag har faktiskt alltid haft mottot: 
Sikta högt. Misslyckas du med målet, har du förhoppningsvis ändå nått en bra bit på vägen.

Jag ska kämpa tills jag stupar! Även om jag kommer att vara en som inte har något liv, eller en som inte hinner blogga...

Nog prat om skolan, det kommer jag ändå få nog av hädanefter.
Dagen till ära tillägnas storstädning! Har redan hunnit med kök, vardagsrum och matplats och ska snart ut till hallen bland alla skor, och sedan kanske upp till det som verkligen behöver städas, vid "mitt" skrivbord och datorn.
Varför gör jag detta frivilligt, för det är inte precis roligt och trevlig, men jag gör det för att jag vet hur glad min mor blir när hon kommer hem, och det räcker för mig!
Nu ska jag inte slösa mer tid på detta!

Ha det trevligt, ni som är inne på er sista sommarlovsdag, ni som börjat idag, eller ni som börjar senare!

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0