Dränkta katter och räkmackor

Inte kul att vakna upp till regn. En vädertyp som jag annars finner mysig och ganska lockande var idag extremt motbjudande. Jag lyckades rota fram en ganska vattentät jacka och begav mig mot skolan. Jag var en dränkt katt när jag kom fram, men jag var i alla fall inte den enda som var blöt. Dessvärre är skadeglädje något starkare om man inte sälv är drabbad... ;)
När jag väl torkat var det bara att ge sig ut i pissvädret igen och trampa hemåt. Där bestämde sig mor och jag för att göra smarriga räkmackor.  Mitt humör höjdes ett par pinnsteg men trillade dit igen då fysikböckerna troget väntade på mig.
Och nu sitter jag här och är sådär film-mys sugen. Sitta ihopkurad med någon i soffan och titta på en obetydande film.

Puss på er!

//

Kommentarer
Postat av: jocke

blir de nått sånt väder till hösten igen så kan jag komma på besök när jag väl fått lappen :)

2009-05-18 @ 20:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0