Måla med vatten

OBS. Detta inlägget kom till p.g.a. för mycket fysikpluggande. OBS.

Är det någon mer än jag som känner igen fenomenet att måla allt man kommer åt med vatten?
Det kan vara en stol, ett bord eller en husvägg. Nu pratar jag givetvis om barn.
Senaste timmen har jag suttit med mina (rätt så tråkiga) fysikböcker, och när jag (i mina djupaste funderingar...) tittar upp och tittar ut genom fönstret ser jag min oehört söta granne leka vid sin lekstuga.
Det fick mig att gå tillbaks i tiden och tänka på när jag var liten.
Jag och min granne (också hon oehört söt bara så ni vet) diggade det där med vatten. Vi lekte så himla mycket olika lekar, men så fort vatten var inblandat blev allting så mycket mer intressant och levande. Satt man i en sandlåda och grävde så blev det genast mycket roligare om hålen man grävt fylldes med vatten. Lekte man i lekstugan var det himla roligt att ha vatten så man kunde laga mat (dock helt oätlig som ni kanske föstår).
Jag vet inte vad jag vill komma med detta inlägget mer än att barn är söta, har bra fantasi och att vatten faktiskt fortfarande är väldigt trevligt i rätt miljöer...

OBS. Detta inlägget kom till p.g.a. för mycket fysikpluggande. OBS

//

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blommor gillar oxå vatten ;)

2009-05-17 @ 20:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0