Sol, tårta och kanske en städfri dag?

Här sitter jag i den underbara solen och dreglar på tårtrecept.
Jag har fått den stora äran att baka tårtan (och laga maten) till släktkalaset på onsdag.
Det stora problemet är att jag inte har den blekaste om vilken sorts tårta jag ska göra! Blir det en sockerkakstårta med grädde och bär? Eller kanske en moussetårta? Cheesecake?

Det finns ju så många olika varianter för tusan! Marängtårta kanske?
Är det någon som råkar ha ett litet fiffigt förslag på en mumsig tårta utan jordnötter så skriv mer än gärna en kommentar!

Idag ska jag verkligen ta slut på mina krafter. Jag ska försöka få bror min att plocka ur och i diskmaskinen. Ja skratta ni bara, ni ska bara veta hur krävande det är (mer krävande än att fixa det själv faktiskt). Det tar minst två timmar av tjat från min sida. Och då tjatar jag var femte minut. Vi får se hur det går med det.

Annars har jag ett smycke i hjärnan som jag inte får ur mig (som jag antagligen måste göra idag innan det försvinner...). Jag ser framför mig vintagebrons kedja, några blåa stenar och kanske t.o.m. en uggla. Spännande, eller hur? :)

Puss på er!

E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0