Citronglass + enzymkinetik=sant

Sitter i vår underbara chokladbruna soffa och plonkar lite på en laborationsrapport, samtidigt som "Pengarna på bordet" går på fyran. Just nu är det två hispiga tjejer och jag funderar starkt på att bara stänga av...

För att ge mig själv en morot i pluggandet håller jag även på med en superenkel glass!

Den består bara av Lemon curd (1 burk, 320 g) och vaniljyoghurt (ca 5dl)! Bara att blanda ihop och frysa in! Går och rör lite då och då och väntar hoppfullt på att resultatet ska bli bra!


Jag är faktiskt inte jättemycket för söta glasser, det är gott om det är lite friskt och syrligt!
Har fastnat för Sia's Citron & kaktussorbét. Nu hoppas jag att min hemmagjorda bli minst lika bra.
Dock hittade jag inga kaktusar här i Uppsala...


//


Kommentarer
Postat av: JOZ♡

Hej! Kika gärna in på min blogg och säg vad du tycker! Bra/dåligt? Skulle du vilja komma tillbaka? Hoppas du får en bra dag! Kram

2011-10-25 @ 19:32:50
URL: http://bedeliciious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0