Tant Emma


Tant Emma provsmakar ett av de téer min älskade sambo gav mig i fredags.

Det blev sent igår, men tyvärr inte allt för mycket plugg...
Steg upp vid åtta för att mata min surdeg och baka ut min andra deg som ska bli en "oknådad limpa".
Den har fått stå och jäsa hela natten (det var endast 5 g jäst i) och nu på morgonen drog jag lite i den, lät den jäsa 2 timmar till.
Nu är den i ugnen i vår gjutjärnsgryta, där den ska stå i en halvtimme till. (börjar lukta lite gott!)
Ska bli väldigt spännande att se resultat (om det nu blir något)!

Annars har jag planerat in plugg nästan hela dagen, currykycklinggryta ska lagas, och en springtur ska avklaras.
Det är strålande väder, så tror det kommer bli en bra dag!

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0