Att ha ont i nacken

Att vakna upp en morgon och inse att man är begränsad till att titta till vänster och rakt fram är ju alltid en spännande känsla.
Dels så finns det fina saker att titta på till vänster (läs: sambo som sover sött) och dels så blir man ju otroligt nyfiken på vad som kan finnas till höger!
 
Jag vaknade upp igår med en stel nacke. Man börjar ju direkt undra hur man sovit egentligen och ser framför sig de mest fantasifulla sovställningar man kan få fram ur fantasin.
Eller så är jag bara otroligt stel och råkade somna i en ställning som jag låg i hela natten.
Onödigt att spekulera i då vi aldrig lär få reda på sanningen, det är bara att konstatera att jag inte kan titta åt höger.
 
Spännande dag i skolan då alla mina vänner satt till höger om mig innan jag frågade om någon kunde sitta på min vänstra sida så jag också fick min lilla del av konversation.
 
Inatt sov jag dåligt för, let's face it, man rör på sig när man sover (oftast) och så fort jag inte låg helt still så vaknade jag till av att det stramade i högersidan. Så atte!
Denna sömnlösa natt resulterade i hemmadag från skolan idag för att ta igen sömn.
Härligt på sitt vis!
 
Nog om det långa utlägget om min stackars nacke, nu ska jag ut ock försöka röra på mig, sedan ska jag leta artiklar/skriva en plan för ett arbete/räkna statistik/ sy gardiner.
(vi får se vad min nacke pallar bäst)
 
Kanske hinner jag skriva ett inlägg om den härliga helgen som varit? :)
 
//
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0