Det där med sovmorgon

Nästan hela min ledighet har jag tänkt:
Imorgon ska jag börja göra nytta.
Imorgon ska jag städa, plocka i ordning alla mina papper.
Imorgon ska jag börja plugga lite smått.
 
Och varje "imorgon" har jag tagit en dag extra ledig.
Det är ju trots allt väldigt härligt att vara ledig.
Göra vad man vill, stiga upp när man vill.
Ja, ni hör ju.
 
Idag började sambo skolan igen.
Han började 10.
Mjukstart helt enkelt.
"Då ska jag också stiga upp" tänkte en positiv, amitiös Emma.
Han åkte iväg till skolan, jag låg kvar och halvsov till tio.
Och ja, jag blev först lite sur.
Men nej, det höll inte i sig, för det var trots allt en timme tidigare än vad jag brukat stiga upp!
 
Nästa vecka börjar dock allvaret!
Då blir det "tidiga" uppstigningar igen!
 
//
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0